Publicerad: den 11 januari 2021 10:00:00
Alla våra bilhallar och verkstäder håller öppet som vanligt!
Med omtanke om dig och våra medarbetare är vi måna om att minska smittspridningen av Covid-19. Vi har därför begränsat antalet personer som får vara i våra lokaler samtidigt i enlighet med nya pandemilagen. Skyltar finns i respektive lokal.
Vi på Rejmes gör allt vi kan för att du som kund ska känna dig trygg hos oss. Din och våra medarbetares säkerhet och trygghet är högsta prioritet och vi har sedan utbrottet av Covid-19 noga följt händelseutvecklingen.
Självklart följer vi aktuella riktlinjer från ansvariga myndigheter – för att säkerställa att vi vidtar rätt åtgärder för att skydda våra kunder, våra medarbetare och vårt samhälle.
För dig som inte känner dig bekväm med att besöka våra fysiska anläggningar, finns rejmes.se tillgänglig med chatt och bokningsmöjlighet samt telefoni på 011-21 90 00. Vi ber dig som känner dig sjuk att vänta med att besöka våra anläggningar tills du känner dig helt frisk.
Tänk på att du alltid kan boka verkstadstid online och titta på bilar i vår digitala bilhall.
Vi fortsätter att utföra alla verkstadsjobb och bilhallarna håller öppet som vanligt, men har vidtagit åtgärder med anledning av rådande situation. Vi har tydliga rutiner för att förebygga och förhindra smitta. Det är alltid av största vikt att säkerställa en säker arbetsmiljö för våra medarbetare och ett säkert besök för våra kunder.
Hur arbetar Rejmes med att förebygga smittspridning?
Är Rejmes anläggningar öppna som vanligt?
Ja, vi håller öppet som vanligt på alla anläggningar och välkomnar alla våra besökare. Självklart litar vi på att alla tar ett eget ansvar och inte kommer till oss om man känner sig sjuk. Vi tycker att det är viktigt att ta ansvar i rådande situation och hjälpa till att begränsa spridningen av Covid-19.
Kommer Rejmes ha större aktiviteter och event på sina anläggningar?
Nej, vi tar vårt ansvar gällande att minska risk för smittspridning genom att ställa in samtliga evenemang samt kundevent. Vi har också ställt in alla externa åtaganden och sammankomster för samtliga medarbetare. Detta omfattar bland annat konferenser, utbildningar och övriga informationsträffar.
Vad händer nu när däckbytesäsongen är i full gång?
Vi planerar att skifta alla våra kunders däck som vanligt. Även här utgår vi från våra försiktighetsåtgärder och att vi tänker på hygienen i alla lägen.
Kan jag om- eller avboka min service?
Ja, ring din Personliga servicetekniker eller kontakta kundservice på 011-21 90 00, via chatt eller kontakt@rejmes.se.
Om jag är sjuk, kan jag komma till er med min bil?
Nej, vi tar smittspridningen på största allvar och bokar en ny tid.
Vad händer om min tekniker är sjuk?
Om en annan tekniker har möjlighet att ta hand om din bil gör hen det. Går det inte att lösa bokar vi en ny tid.
Kan jag komma i kontakt med Rejmes utan att besöka någon av era anläggningar?
Självklart, tillgänglighet är viktigt för oss på Rejmes för att kunna möta våra kunders frågor. Du når oss på rejmes.se, chatt, kontakt@rejmes.se och 011-21 90 00.
Är det viktigt att göra service i rätt tid på min bil?
Ja, det är viktigt att du som kund har koll på vad som gäller om man inte utför service enligt plan. Det kan påverka din garanti eller försäkring på bilen. Kontakta ditt försäkringsbolag om vad som gäller för dig och läs gärna om garantin på din bil för respektive tillverkare.
Vi vill försäkra dig om att vi under denna utmanande tid gör allt för att verksamheten ska fortsätta som vanligt. Du är alltid välkommen att kontakta oss via chatt, kontakt@rejmes.se eller 011-21 90 00 med funderingar och frågor.
Vi uppmanar alla kunder att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer för att förhindra smitta. Klicka här för att komma till Folkhälsomyndigheten.
Ta hand om varandra och visa omtanke.
Senast uppdaterad: 2021-01-11. Här publicerar vi löpnade information om vår hantering av Covid-19 så fort något ändras eller uppdateras.