Digitala fakturor

För att vi ska kunna hantera dina fakturor snabbt och smidigt vill vi gärna få dem i elektroniskt format. Vi har flera digitala alternativ. Pappersfakturor kan tyvärr komma att skickas tillbaka.

 

Här är de olika sätten du kan skicka fakturor till oss:

 

1. E-faktura (E-iD/GLN)

Om du skickar e-fakturor, som till exempel Svefaktura, kan du kontakta din fakturaleverantör för att ställa in rätt uppgifter. Vi använder Scancloud AB (Addett) som VAN-operatör. Om ditt system kräver ett e-iD med 13 siffror, hittar du våra e-iD här.

 

2. E-faktura via Peppol

För dig som använder Peppol-standarden för e-fakturor hittar du vårt Peppol-ID för varje bolag här.

 

3. PDF-faktura

Om e-faktura inte är möjligt kan du skicka fakturan som en PDF via mail. Kom ihåg att lägga eventuella bilagor i samma PDF och bara skicka en faktura per mail. Mailadresserna finns här.

 

Support

För teknisk support gällande elektronisk fakturering, kontakta Scancloud AB via edisupport@scancloud.se. För frågor och övrig information kontakta Rejmes.

Digitala fakturor

För att vi ska kunna hantera dina fakturor snabbt och smidigt vill vi gärna få dem i elektroniskt format. Vi har flera digitala alternativ. Pappersfakturor kan tyvärr komma att skickas tillbaka.

 

Här är de olika sätten du kan skicka fakturor till oss:

 

1. E-faktura (E-iD/GLN)

Om du skickar e-fakturor, som till exempel Svefaktura, kan du kontakta din fakturaleverantör för att ställa in rätt uppgifter. Vi använder Scancloud AB (Addett) som VAN-operatör. Om ditt system kräver ett e-iD med 13 siffror, hittar du våra e-iD här.

 

2. E-faktura via Peppol

För dig som använder Peppol-standarden för e-fakturor hittar du vårt Peppol-ID för varje bolag här.

 

3. PDF-faktura

Om e-faktura inte är möjligt kan du skicka fakturan som en PDF via mail. Kom ihåg att lägga eventuella bilagor i samma PDF och bara skicka en faktura per mail. Mailadresserna finns här.

 

Support

För teknisk support gällande elektronisk fakturering, kontakta Scancloud AB via edisupport@scancloud.se. För frågor och övrig information kontakta Rejmes.

Korrekt innehåll i fakturan

För att vi ska kunna hantera din faktura måste den innehålla rätt information. Om kraven inte följs, skickas fakturan tillbaka.

  • Rätt företagsnamn och fakturaadress till det bolag inom Rejmekoncernen som ska betala.
  • Leveransadress till orten/anläggningen som beställt.
  • Referens: kostnadsställe (4 siffror). Ange under ”Er referens”.
  • Namn på kontaktpersonen eller beställaren hos Rejmes under ”Er kontakt” eller liknande.

Viktigt: Referensen måste alltid komma från en anställd hos Rejmes. Redan överenskomna referenser får inte ändras.

Betalningsvillkor

Vi tillämpar betalningsvillkor 30 dagar efter mottagen faktura. Detta gäller om inte annat finns reglerat i skriftliga avtal med Rejmes.

Vi accepterar inga faktureringsavgifter.

Påminnelser, inkasso och övriga dokument

Eventuella påminnelser m.m. rörande obetalda leverantörsfakturor skickas via e-post till leverantorsreskontran@rejmes.se.

Bolagsinformation

Rejmes är en stor koncern och vi har flera olika faktura- och leveransadresser, organisationsnummer och e-postadresser Nedan hittar du all information du behöver för att kunna skicka en korrekt faktura till respektive bolag.

Är du osäker på något? Kontakta oss på leverantörsreskontran så hjälper vi dig med alla uppgifter.

Behöver du komma i kontakt med oss?

Skick mail till leverantorsreskontran@rejmes.se. Eller ring kundservice på 0770-11 20 20. Fråga efter Leverantörsreskontran. Vi jobbar 08-17.00 på helgfria vardagar.

Behöver du komma i kontakt med oss?

Skick mail till leverantorsreskontran@rejmes.se. Eller ring kundservice på 0770-11 20 20. Fråga efter Leverantörsreskontran. Vi jobbar 08-17.00 på helgfria vardagar.